Tips voor het afstemmen van uw auto op de motor

Motortuning is in feite de aanpassing of aanpassing van de interne verbrandingsmotor van een motor, bekend als Engine Control Unit of ECU, om het vermogen, de economie, de betrouwbaarheid of beide te verbeteren.

Het afstemmen van een motor omvat het wijzigen van de specificaties van de motor en ook de motormapping. Er kunnen enkele wijzigingen aan de motor worden aangebracht zonder de motorregeleenheid te hoeven vervangen. Het Engine Tuning-proces vereist veel expertise en kennis over de motor. Enkele aanpassingen zijn onder meer het afstemmen van de prestaties van de verbrandingsmotor, het verhogen van het aantal pk’s of het vermogen van de motor, het verlagen van het brandstofverbruik van de motor en ook het veranderen van het olietype dat in de motor wordt gebruikt.

Een van de meest voorkomende en meest gebruikte methoden voor het afstemmen van motoren is het veranderen van het ontstekingstijdstip. Over het algemeen verwijst het ontstekingstijdstip naar de timing van een specifiek motoronderdeel, zoals het cilindernummer, de onderdelen van de zuigermotor, het carter, de ashouder, enz., Afhankelijk van de fabrikant en het model. Het ontstekingstijdstip wordt in principe gebruikt om het vermogen of het vermogen van een motor te verhogen. Als u het ontstekingstijdstip verhoogt, kunt u het vermogen van uw motor vergroten en als u het ontstekingstijdstip verlaagt, kunt u het vermogen van uw motor verlagen.

Dit betekent dat wanneer u dit afstemmingsproces uitvoert, u de best mogelijke prestaties uit uw motor kunt halen.

Om de verbrandingsmotor van uw voertuig af te stemmen, heeft u een gedetailleerde blauwdruk van de motortuning nodig. U moet de blauwdruk van uw auto voorbereiden door de omtrek van uw auto op papier te tekenen met grafiet of een ander flexibel medium. Nadat u de blauwdruk hebt gemaakt, moet u een nauwkeurige elektronische ontstekings- of bougie-analysator gebruiken om te bepalen of uw motor goed werkt. De beste manier om een authentieke bougieanalyse te krijgen, is door een bougie-analysator of elektronische ontstekingstester te gebruiken.

Vervolgens moet u het nieuwe brandstoftoevoersysteem aan de motortuning toevoegen. Het brandstoftoevoersysteem wordt meestal het brandstofinjectiesysteem genoemd. Bij het afstemmen van de brandstof kunt u kiezen uit vele brandstofinjectiesystemen, waaronder het sequentiële directe brandstofinjectiesysteem, het multi-fuel front-end brandstofinjectiesysteem en het directe brandstofinjectiesysteem. Voordat u deze brandstofinjectiesystemen toevoegt, moet u er echter voor zorgen dat ze compatibel zijn met uw auto of motor. Het laatste deel van het afstemmen van de motor is het aanpassen van de uitlaat.

U kunt ervoor kiezen om de uitlaat aan te passen of simpelweg de maat te verkleinen. Sommige mensen veranderen de uitlaat zelfs voor betere prestaties, terwijl anderen deze gewoon aanpassen aan hun specifieke automodellen. Enkele van de meest voorkomende soorten uitlaatgassen zijn een roestvrijstalen uitlaat met vier uiteinden, een uitlaatsysteem met lage beperking, een roestvrijstalen uitlaatsysteem met hoge beperking, een uitlaatsysteem van 3 inch uit roestvrij staal met enkele pijp, een uitlaatsysteem van 4 inch uit roestvrij staal met dubbele buis en flex fuel

Turbomotoren en benzinemotoren hebben beide hun eigen voor- en nadelen. Motoren die op benzine lopen, hebben veel meer vermogen dan turbomotoren. Omdat ze echter gas gebruiken voor verbranding, produceren ze giftige bijproducten, koolwaterstoffen genaamd, en vervuilende stikstofoxide en koolwaterstofdampen. Benzinemotoren gebruiken minder energie om te starten, maar produceren meer uitlaatgassen tijdens de verbranding. Turbomotoren worden over het algemeen aanbevolen voor sportwagens en auto’s met hoge prestaties.

Klik hier voor meer informatie Chipperformance.nl